1 Ekim 2012 Pazartesi

Dalamandan köceğiz dalyan

Kendi fotoğrafımı çekemiyorum. o nedenle baş tarafta yayınladım.

anam, usta ve ben ile birlikte yemek yedik.
ertesi gün kahvaltıdan sonra site toplantısı için kemal çoşarı aradım.bugün yapacağımız var mı? dedim yok dedi yarın bir araya gelip gerekeni yaparız ilgilenenler orada olacak zaten dedi.ben de bisiklet yolculuğu yapmaya karar verdim. çantamı hazırlıyorum. cüzdanım yok. düşündüm geceden sitede kalmış.tekrar siteye gittim. cüzdanımı aldım.
Sultaniya kaplıcaları oradan tekne ile gölden dalyan yolculuğu planladım. ama kararsızım. siteden aheste aheste yola çıktım.
yaşadığım site. jakaranda.

dalamanın içindeki sığla ormanları

dalaman havaalanından marmaris fethiye tarfına giden yol. sağ taraf portakal bahçeleri. dalaman Tigem.

kavşak. ben maramris tarafına saptım. yavaş yavaş gidiyorum.

Dalaman çayı ve köprüsü.

yol üzerinde bisikletimi yıkattım. boynuzbükü koyuna  yatıma giderken yolda tozlanmıştı.burada yıkadık.
sarıgerme,güzelyurt köyü sol tarafta.
Koca bel
kocabel denilen yokuşt TIRMANIYORUM.
önümüz hala yokuş

yokuşu bitirdik. zafer anlarından bir tanesi.

geçen hafta gökovaya giderken sarmaşıkları çekmek istedim. olmadı.

yollarda en çok su kabı, çocuk bezi ve ıslak mendil.  var. kullan at. iç at. doğa temizlesin.

köyceğiz gölüne yakın bir deredeki çiçekler.adını bilmiyorum.

köyceğiz girişindeki sol taraftaki yangı köy kahvesinde sami amcanın tostunu ayranı ve çayını akabinde sodasını içtim. tost yemem ama onuntemiz ve düzgün iş yapmaasında yemek istedim. işinin ehli bir esnaf.
yangı camiisinde öğle namazımı kıldım.

ana yoldan köyceğize saptığım nokta.

köyceğize giden yol. tabii TURİZİM caddesine de

kordonun başladığı nokta burası.

merkez biraz daha ileride
su her tarafta adeta fışkırıyor. kendiliğinden.

kodunun bittiği nokta.

bisikletimin arka lastiğinin havasının azaldığını fark ettim.sanayiye gitmeye karar verdim. ama şehir merkezlerinde bisiklet tamircileri genelde oluyor. sordum 300 metre ileride kavşakta var dediler.

lastik şöküldü. patlak var. ama 29 cant bisiklete ortacadaki özfethiyeli bisiklet ustası adem usta 28 cant iç lastiği takmış.. orjinali varmış.29 cant takalım dedi. iğne sübablı. 25 tl anlaştık taktı.
profesyonel usta. genel bir kontrol etti.fernlere baktı tamam.
işte kaçan diken parçası.

dönüş yolundayım. sultaniyeye geç kalacağım. dalyan oradan gökbel evi buulrum akşama

köyceğizin başka yöresindeki sığla ormanlığı

nan yoldan kocabele varmadan dalyan tarafına saptım.

yol kenarında harika böğürtlenler var. topladım biraz yedim.

susam tarlaları. susam ekiliş alanları karlılık az olduğundan ve hasadın tamamen insan gücüyle yapılmasından sürekli azalıyor. dekardan 80-100 kğ ürün alınıyor.
sulama sistemi.

burada susam hasat edilmiş. biz buna gümül diyoruz. olgunlaştığında bunlarda tekrar ters çevirme. silkeleme, savurma, tekrar savurma yaparak susam elde ediliyor.
tepearasına gidiyoruz.

orman içi mesire alanı var aşağıda.su akıp duru.

sulama arkı ve ayva.

tepearası köy kahvesine saptım. kimseler yok. mola verip çay içeçektim.
anlaşıldı. köyde cenaze töreni varmış.

biz büet diyoruz bu düzeneğe.su sağ taraftaki tarlaya gitmesini sağlamak için bu düzenek kuruluor. akabinde önünde su birikiyor. kendi doğal akışı ile araziye gidiyor.

yöremizin narları. 2012 yılında alıcı yok.pazar sıkıntılı.

arka frenden ses geliyor. usta yokmuş. çırakla uğraştık. göbeğindeki plastik parça ucunda kırıldı. bülent usta geldi. başka yerden ayarladı. ses kalmadı.

dalyan şehir merkezine sapmadan gökbele yöneldim.

nar bahçesi tesis etmek için toprak hazırlğı yapmışlar. ortadaki yüksek noktalara fidanı dikecekler.
sülüngür gölüne giden yol.
baharda bu zakkumlar çiçek açınca iki taraflı burası mükemmel oluyor.
dalyan gölü ufukta

burası zaten güneşin batımının en güzel izlendiği bir nokta.

bu kareleri çekebilmek için bu saate rastlamak istedim. ve o yüzden dalyan merkeze sapmadım.

gökbel tarafı

bölgemizin zeytinleri.

tırmanış öncesi.

tırmanıyorum.

köyüme giden tarafa solasapıyorum.iztuzu plajı yolun devamında

tırmanışın bittiği nokta gerisi iniş. antremanlarım sonuç veriyor.tırmanırken zorlanmadım. bir üst vitesle çıktım.

Pamuğun ekim alanları azaldı. Bölgemiz eskiden beyaz altın dediğimiz pamuk ekim alanalrı ile dolu idi. şimdi ise ara ki bulasın. köyümüzde bundan başka bir yerde daha var. oda aynı kişinin.

anam pazar sabahı için katmer yapıyor.
anam, babam ve komşumuz sabahat teyze