9 Ekim 2012 Salı

Sultaniye kaplıcası,kaunos



Cuma günü yatağana toplantıya gittim. saat 5 gibi geriye döndük. bir de yağmur başladı ki elektrikli bisikletimle yola çıktım.yağmur bu arada durdu.eve vardığımda boynuzbükü koyuna yatıma gideceğim için çantamı hazırladım. Buz, yoğurt, patates, biber ve ekmek aldım. hedefim cuma akşamı gidip pazartesi sabahı erkenden dönmek.

bir gün öncesinde perşembe dalamanda pazar olduğu için arkadaşım da diğer sebze ve meyveyi aldı.arkadaşıma gelen telefonla pazar sabahı geri dönüş yaptık.


cumartesi sabahı 7 gibi arkadaşım erken geldi .onun sandalını korayla birlikte denize indirdik ve onları balığa uğurladım.hadi rastgele.
cumartesi yatımdayım. dinlendim.öğleden sonra yüzdüm ve spatula ile yatımın su kesimindeki zemine yapışan midye temizliği yaptım.yetişebildiğim yere kadar.








boynuzbükü koyundayız.dinlenmek bu işte. arada bir filika ile turladım.


pazar sabahı koyun tepeden görünüşü. eve geldim. ailemle kahvaltı yaptım. beyobasındaki akköprü hidroelektrik santralına gitmek için bisikletle yola çıktım.
yolda sulaniye kaplıcasına gitmeye karar verdim. yangı köy kahvesine sami amcanın oraya uğradım ama yoktu.kahve açıktı. tarkan bisiklette tarkana bazı ayarlar yaptırdım.ek malzemeler aldım.
köyceğizde göl kenarındayım.
hamitköy yolundayım.
yol kenarındaki böğürtlenlerden bir avuç topladım ve yedim.

bu bölge portakalları ile ünlü.her yer portakal bahçesi. waşington portakal çeşidi genelde yoğunlukta.



aldığım tekerlep yapma malzemeleri. ve pompa.
köy kahvesinde soda çay içtim.tost yedim. yolda aldığım çikolatalarıda.

sultaniya kaplıcalarına giden ekincik yoluna devam ediyorum.

göl ileride
portakal bahçeleri

bölgemizde arıcılıkta yoğundur.çam balı meşhurdur. artık bu günler hasat zamanı.

tırmanıyorum






sağ taraf kaunos ve kaplıcaya giden yol.
doğru devam edersek ekincik köyüne  gidiyoruz.


yoldan sol tarafa döndüm.
sultaniye köyü.
bu yollardan kaplıcaya doğru devam ediyorum.

dut ağacı artık sararmaya başlamış.sonbahar bu mevsim.
tekrar bu noktadan sola dönüyorum.kaplıca tarafına. doğru gidersem çandır köyüne gideriz.






sultaniye kaplıcası. zamanım yok bir de şortum olmadığından kaplıcaya giremedim.geriye dönüş yolu uzak geceye kalabilirim.dalyan tarafına gidersem daha yakın olacak. çandı köyür 15 km. kanalın öbür tarafı da dalyan zaten.
haftalık gelen misafirlerin kaldığı odalar.

zeytin ağacı.


bu yoldan çandır köyüne gidiyorum.





göl manzarası devam ediyorum. yol çok sakin gelen giden yok.



yokuş yok.sağ tarafta  ağaçların arasında görünen göl manzarası


köyceğiz gölü bu noktada kanal ile akdenize dalyanın içerinden geçerek kavuşuyor.










hayvanlar arası kucaklaşma.herkes kendi işini yapıyor.


arıcılarımız bal hasadında




burada sultan palastan karşıya geçebilrmişim. kaplıcada görevli söyledi. ama  nedense geri döndüm kimselerde yok soramadım. biliyorum yolun ucunda bir köy var.

eğer karşıya geçseydim. bu noktadan dalyan horozlar mevkisine geçecektim.

tırmanmaya başladım.ama ne tırmanma.




devam. ediyorum
iki motorsikletli geçti. birine sordum. ilersi çandır köyüymüş.


mesafe az ama çok dik bir rampa


artık inişe geçtik


göl akdenizle kucaklaşmış.


köy çok eğimli bir inişle aşağı doğru gidiyor. nede  olsa kanal seviyesine iniyorsunuz





kaunos



dalyan kaunos.





karşısı dalyan.





kaya mezarları


dalyan kaya mezarları. karşıda iseniz her yeri göremiyosunuz.


kanalın kenarında kayık bekliyorum.
5 tl verip karşıya geçiyorum.

dalyan sülüngür gölü.
mergenli köyüne giden yokuşun bittiği nokta. sabahtan beri pedallıyorum.



keçiler nasılda zeytinleri toplamakta.

evimize geldim.zamanlamam mükemmel.


fidanım yemek pişiriyor.
ve yağmur başladı. yağmura yakalansaydım. her malzemem ıslanırdı. plansız ani kararlarla bitirdiğim bir yolculuk.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder